lördag 29 november 2008

feber

Jag ska lova mig själv att sluta måla och göra något riktigt. Eller, ta mer tid på mig, ha en plan. Alright, vi kallar det teckning, mina papper skrynklar sig, masoniten är hård. Men man fastnar ju. Spelar ingen roll hur nytt tänket är, det blir tidsbrist och slarvigt i alla fall. Tredje dagen med nysningar börjar kroppen ånga. Det är då jag måste rensa bort material från arbetsrummet. Bära upp det på vinden som jag annars inte orkar gå till fullt frisk. När det är gjort måste vi skaffa mer glögg till Lilians öppna hus imorgon. En cykeltur senare leker jag ihop bilder i photoshop, men det är inte heller särskilt kul. Måste börja om på något sätt. föresten så blir det färgklumpar av den billigare ersättningsfärgen till skrivaren. I övrigt är färgerna bleka och trycket randigt. Nej jag tror det är dags att göra något på riktigt. Inga övningar. Inte leka. inte experimentera. när det lugnat sig.



















Här kollar vi om ljuset från ett lysrör räcker till julfotograferingen. det gör det inte. ofrisk.
Nej jag fattar att det inte finns all tid i världen till att fördjupa sig i detaljer och utskott. Lägga ner är inget bra alternativ alls. Vi ska fortsätta med bagateller, men det skadar inte att reflektera över vilken riktning arbetsprocessen tar. Göra det bättre.
Kan stryka en sak till på listan tack vare sjukdom, har varit på skatteförvaltningen, ska bilda förening, till slut. imorgon.

Inga kommentarer: