lördag 15 mars 2008

masoniter




















i väntan på att kreativiteten ska peaka igen letar jag rätt på bilder från 2005. c:a trettio små masoniter tecknade och målade till konstrean. Det påminde om hur jag jobbat för resväskegraffitin men med motiv. Att hitta nya motiv till så många bilder och ändå variera sig var roligt, dvs jag valde att variera mig för att det skulle föra mitt arbete framåt samtidigt som kraven för att sälja bilder för 100 spänn är obefintliga. absurt och därför kul som enstaka företeelse (fast inte i längden).
En del av de bilderna ligger i en låda på skånes konst och säljs för 500kr styck. ja det är också absurt. köp dom! Oops, ingen som köpt något fast de legat där så länge! jag dubblar priset. 1000 spänn per styck, så blir det något kvar efter provisionen. Man kan fortfarande titta på dem gratis. Det finns kanske något i en annan låda som passar?

Inga kommentarer: