måndag 8 september 2008

I ett lärarrum aha








Vad sägs om den hängningen? Även när det finns ont om tid finns det tid till att undra vad man håller på med. Egentligen. Hur var det med måleriet, är det min grej? Egentligen. Är det min grej när det är ont om tid? Det är inte som att jag har något att säga med motivvalet. Inte finns det ett resultat att sträva mot. bara en resa mot ett okänt slut. Det där som ska hända på vägen är hela poängen. Aha aha aha, hela tiden. Men titta här, vitt skilt och hör ihop på samma gång! Regeln om raka underkanter, överkanter, mittlinjer, mellanrum, ha! Vad spelar roll, egentligen? Åh lättnadens aha, Jag skulle göra en utställning med bara måleri till ett lärarrum och det visade sig att jag hade en idé hela tiden. Att bilden skulle vara kontentan av alla tillsammans. Det är det jag har gjort här. Det här ser ni inte igen. En tavelutställning av Monix.
Nu hoppas jag det piggar upp lärarna under utställningsperioden. För guds skull, kan någon bli harmsen av bambi? Nej det tror jag inte. Nu återstår att författa en text om vad jag gjort, egentligen.

Inga kommentarer: