lördag 28 februari 2009

Helgens stödord



korv vodka kommendanthuset addo amalia mat månteatern 19-22 punka format

Jag vaknar förstås alldeles för tidigt på morgonen. Det är ett slit med helg. Tuss ringer och föreslår uppslutning med korv och vodka när lådan kommer tillbaka, ett förslag som jag kan klubba direkt.
Hon påminner också om att det är vernissage på kommentanthuset idag, med Åsa-maria och Peter Johansson t.ex.
Min cykel var tom på luft när jag skulle hem från verkstan igår, helvetestrött kunde jag bara gilla läget och promenera hela vägen till cykelreparatören och låta den stå över helgen. Varför inte gå på måndag morgon lika gärna, gå hem. gå hela helgen. Gick till bullens och var inte mer än 20 minuter sen. Nyduschad i kjol, blus och slips är man som en ny människa och behöver inte ligga i koma hela kvällen. Inte alls. Gick med Lilian till Skånes konstförening och skådade fotografi. Såg performance med Fredrik där uppe. Alla var lyckliga och tyckte det var det bästa som setts, någonsin. Kanske. Skådade foto på Elastic och hann en runda på konsthögskolans galleri. Gick. Hem. Så försöker jag förstå vad man orkar idag. Addos öppna hus får vänta till imorgon. Kommentanthuset och Format ligger åt helt skilda håll och Amalia på Erikslustsvägen vete fan vart det är utan karta men men skulle gått dit. Jag träffade henne i Stockholm som en ateljegranne till Rolle (eller Nina?). minne har jag inte.
Morgan på Månteatern i Lund hela kvällen. Skriva årsberättelsen går väl in i morgon. Kommer mitt barn hem då?

1 kommentar:

Celestix sa...

Ditt barn kommer imorgon halv sju på kvällen. Då ska du gråta och säga att du har saknat henne.
Ska Morgan vara på Månteatern? Där vi hade spex? Kul, då träffar han nog Hans. Fast det gör man ganska ofta om man är i Lund. Jaja. Vi ses imorgon. Nu ska jag på cocktailfest.

Pøssar.