fredag 5 juni 2009

I det här stadiet kändes projekt plåtbit mycket tveksamt.
Magisters idé att Atlas skulle hålla bollen=himlen (inte jorden). Som god svetselev tog Monix utmaningen


För en vecka sedan kändes det angeläget att ingen skulle koppla ihop det här verket med mitt namn.
Jag har ändrat mig.
Jag säger som den Italienska smeden, den är perfekt.
Bortsett från att en handled skulle varit en aning längre.
Jag har en känsla för proportioner.
För rörelse och uttryck också.

Vad jag skulle undersöka var om det går att bygga former med små plåtbitar.
Om min drift att tillverka små gubbar inte är överdrivet stor så finns det möjligheter till andra former i framtiden. Det finns potential. Fast jag skulle tippa på att det sitter lika långt inne som alla andra potentiella geni-projekt jag har utarbetat. Jag lägger det i idébanken i väntan på finansiering.

Inga kommentarer: