tisdag 9 december 2008

slöjda frid

Åsså var det en helt annan tisdag. Jag kommer hem lite småfull efter att ha gått på Art after work på galleriet. Inte många besökare men det faller i skyllersjälvarkivet. Fast video, en sammanslutning av c:a 20 nånting videokonstnärer eller konstnärer som arbetar med video snarare, visades i en god video-biograf på rostrum. Herregud, ska det här skrivas om senare eller? Vad jag vill komma till är att det kan inte vara fel sätt att avsluta dagen på. Fraktande på hemslöjden tidigare på dagen körde jag på något plåtlåtande material strax under tunnelen efter Ikeakurvan. Luften pös ur däcket men cykeln kunde hjälpligt frambringas med fotkoreografi. Hela vägen till cykelreparatören vid rörsjöskolan, den som jag alltid går till. Likväl var det tvunget att fotvandra ut på stan. Söka en typ av papper jag ville ha, nödvändigt som komplettering till hemslöjden. Och naturligtvis Konsten efter jobbet. Ska inte kännas jobbigt och gör det inte heller. Nu hinner jag slipa spika och lacka och skruva. hemma igen. Nej inte full, mer trött. Men lycklig, fast jag måste gå imorgon, för bussen tar jag då fan inte. Över till slöjden.

Inga kommentarer: