lördag 16 februari 2008

buskar och träd

15 februari var en solig dag. Jag snörade på springskorna tog på bekväma kläder och greppade kameran för att dokumentera buskar och träd.
Det var välbehövligt och skönt att springa in på det mjuka underlaget mellan rekreationsträden.
Jag frös ihjäl på vägen hem när nordanvinden bet i kinderna i lätt motbris . Stapplade in genom porten två timmar efter att jag gått ut.
Sedemera stelnad i kroppens alla delar kommer jag in på konsthallen. Positivt inställd men vilse inför den stora öppna ytan. Underfundighetsgraden är hög som lekfullt experimenterande med konceptuella förtecken. Kisande efter folk jag känner och obekväm i min egen nysportade kropp känns beslutet att gå dit duktigt men snabbt avklarat. sportsmanhungern leder förbi hamburgerier och in på Turkisk buffé med en förbluffande välsjungande synthspelande enmansunderhållning och en svenskt småstel magdansös utan trix och knep.

Inga kommentarer: