tisdag 5 februari 2008

resväskegraffiti















'


Turkost över golvet. många mönster.




Jag hade många masonitplattebitar hittade i golvet under en gammal heltäckningsmatta. Jag återanvände ett gammalt ignorerat utsmyckningsförslag och tänkte mig ett kit med ordbitar att använda som portabelt graffiti.

Det gamla utsmyckningsförslaget gick ut på att använda klottret som skulle bort från en vägg, texta vackert som gammal målad reklam för margarin och flytta upp det till toppen av väggen. "varför kan vi inte leva i ett kommunistiskt samhälle" etc.

Utställt på staffanstorps konsthall 2005. Jag började med att cykla till Staffanstorp. Njöt av hur fort man kommer ut ur stan på en väg som är nästan tom, det var på våren. Men efter en stund observeras att motorvägen alltid syns. trafik som flyter som ett taskigt blodomlopp genom landskapet. Jag undrar om staffanstorpsborna trivs. Varför dom bosatt sig i en så, i mina ögon, ful liten ort, utspilld mellan åkrarna. Pendlar dom till jobb i stan? Jag längtar till landet på våren. Till mer natur och mindre trafik. men Staffanstorp var varken eller.

Inga kommentarer: