måndag 5 maj 2008

med en flaska rom

ett s ramlade bort, här är det s.


















Det händer de flesta att man tänker att man ska göra en barnbok. Hur svårt kan det va? Jag har aldrig slutfört såna projekt tidigare. själva slutförandet var halva grejen. Inspirerad av Elsa Beskows käcka rimtrallar med sensmoralen knivsskarp Jag skickade iväg den till ett förlag och fick den refuserad. men det gör mig inget. inget.

Idén med det här var att börja från andra hållet. börja med teckningar. hitta på texten sist. Sedan har jag bytt ut några bilder och kanske ändrar jag på texten nån gång.

Nåja, såhär i efterhand... är den klar? tänkte jag inte att om jag får tid ska jag göra om det?
men jag gör ju det, ibland. gör om fast annorlunda. Hur färdigt kan det bli?

Sättet att teckna scanna in och photoshoppa ihop bilderna var nytt då jag gjorde det här. Jag tecknade mycket lite innan. sedan dess har jag fortsatt teckna mycket och försöker komma vidare in i andra uttryck i teckningarna. metoden använder jag i andra små projekt som passar att jobba med hemma, när man är sjuk eller bara inte kan annat. Jag har sytt en del teckningar, raksöm. Den biten känns utforskad för ett tag framöver. som att det liksom stupat, men kan också bli aktuellt i en annan form framöver.


Inga kommentarer: