tisdag 29 januari 2008

buskis i norrland


2006. Hållplats på Box kraftverk
Box K ligger naturskönt i överkant, i ådalen.
Jag började med att lista norrland, en lista som rymmer mycket ångestfenomen. Stoppade hos familjen på väg upp. Över en vecka var jag där för att hinna samla på mig material och börja ett bygge. men det var snålt, gick trögt och för att döva paniken målade jag i rasande fart av bilder i fars jakttidningar på temat -djur som hänger.
Väl i Ådalen tänkte jag mig ett jakttorn. Vi hade rest runt och fotat passen i min pappas jaktmarker, men jag blev höjdrädd efter att ha byggt stegen. Det blev mycket kompromisser där, men det är inte det synliga resultatet utan resan dit som jag vill presentera. Fotografierna på jakttornen och en text ligger på den lilla hyllan. Ute vid parkeringen står mitt eget lilla pass.

Inga kommentarer: