tisdag 29 januari 2008

rester


Här har vi en talarstol i plåt, vikt och svetsad.
Det skulle och kan bli ett ljudobjekt. egentligen för Hitlers gläfsande stämma, alternativt som en talarstolskaraoke.
Ett förslag på utsmyckning till lernacken på en kurs vi lekte vid brobyggestider var att talarstolar i betong skulle stå vända i olika riktningar, långa röda mattor fast i tennisgrus skulle korsas härsotvärs. Där kunde man välja att tala till kontinenten eller till sverige, garanterat till Danmark.

Där har vi en installation till en slagverksensemble. Med tremilimeters järnplåtar som jag nitat gångjärn på. En representant för mina fördomar, kristalllampan i ett enklare utförande med en rejäl galge att hänga i. Jag visste inte till vilken lokal det skulle byggas, det talades om mässhall. istället blev det en trägul panel som är svår att ignorera. Dokumentationen av mina projekt har aldrig hållit måttet men jag envisas med attt göra det själv.



















Samarbetat: Har man varit på Charlottenborg i Copenhagen så vet man säkert att efter andra trappen tar luften slut. Speciellt en solvarm dag. Ingen har prisat det geniala i att skaffa sluschbar till det rummet tillräckligt. Den här skulle odla fjärilar och gro växter också. Fjärilarna fick frihet efter kläckning. I rummen omkring försiggick workshops. parabolstolarna har en snillrik teknik som gjorde att man kunde lyssna på resultatet av Hauswolfs workshop om man intog viloläge. Den tekniken hade jag inte något med att göra. Det var de andra genierna i Imagineering som löste det. Ett samarbetsprojekt alltså. Imagineering konst & teknik. 2002-2003

Inga kommentarer: