torsdag 2 april 2009



















Man cyklar hem fullt påklädd i vinterjacka, halsduk, vinterkänga och fuskpälsad vante, och möter människor i blus, shorts och lätt packning. Det var en sällsynt snabb dag men under tiden bytte årstiderna plats. Man kommer hem och klär av sig förstås. Det är dag. Man undrar vad man ska göra. Man ser sig omkring. Hallelulja vill änglakörer sjunga. men det är ett katastofområde vi ser här. Vad har hänt? vad ska jag göra? Finns det ingen lista? Näeh. Ingen lista, bara grejer, överallt bland katthåren. Vi kan lugnt nynna hallelulja och ta tag i dammsugaren. sen, efteråt, skriva en ny lista. Solen skiner det är ledigt.

Det är Plåtens bästa påg Rolf som varit generös i mars. Det blev en kärra med fantastiska hjul som alltid kommer att rulla dit de ska. (tog lådorna bara slut?) Är den klar? det vet vi inte, kanske snubblar jag på en idé för påhängningspatenter när jag dammsuger. men Tack Rolf.
månadens läromästare på borrgatan 25.

Jag återgår till rekreationsområdesnära verkstäder för jag har en del att träna på. några övningar till mig själv.

Inga kommentarer: