onsdag 15 april 2009

ren & skär

Min kropp hade en oförklarlig ångest igår.
krypande olust i hudskiktet.
Det fanns många förklaringar men inte helt säkert en rådande ångestfaktor.
just den outhärdliga biten var svårbestämd.
Efter att ha bockat av alla sämre delar upplevde jag läge ego som en rätt rutten papperskorg.
Om det beror på våren. att jag helt enkel är usel och inkompetent visionslös och oälskad. att hur var det, venus står i retrograd i fisken? att jag låtit för mycket dåliga idéer rotera i systemet. ont i ryggen. att jag skrämmer upp mig inför ett besök hos en doktor. att min invalidiserade sköldkörtel reagerat med stresskollaps.

Det sista står sist för det vann.

Och idag skiter jag i vilket för den dumma papperskorgen är tömd och jag börjar väl om på usel.
odeppig men inte så bra.

planlös

men snäll och nybadad
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Celestix sa...

Jo, för älskad är du. Och kompetent, jaa, frågan är på vad.

Puss.

Unknown sa...

Jamen det lät bättre så. och ska man ta det grundligt så måste allt vara tömt.